کیک تولد دخترعزیزم

مطبخ خانومی

کیک تولد دخترعزیزم

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک تولد دخترعزیزم

موادلازم:

خامه فرم گرفته       1 کیلوگرم  (من آماده از کارگاه قنادی خریدم)

ژله یا شکلات تخته ای ذوب شده      مقداری

مغز گردو         1/3پیمانه

موز            1عدد

آب کمپوت          1لیوان

کیک اسفنجی         1عدد

طرزتهیه:

اول کیک  اسفنجی رو به 3 قسمت مساوی می بریم.(رجوع شود به کیک اسفنجی)

بعدش با قلم مو از آب کمپوت به سطح کیک می مالیم.

و بعدخامه  به سطح کیک می مالیم.

بعدش موزحلقه شده روی کیک می چینیم ولایه دوم رو روی کیک می ذاریم.

دوباره روی سطح دوم کیک رو با قلم مو از آب کمپوت می مالیم.

بعد خامه می مالیم وگردوها رو روش می چینیم.

بعد لایه سوم کیک رو می ذاریم روی سطح قبلی وخامه می مالیم .وحالا روی کل کیک خامه می مالیم ومی ذاریم یخچال خودشو بگیره. این مرحله اسمش آستر کشیه.

خامه بعدی که روی آسترکشی می مالیم باید بیرون یخچال بمونه تا کمی شل بشه و موقع مالیدن خامه جای پالت روی کیک نمونه...

ودرمرحله آخر کیک رو تزئین می کنیم.من این کیک رو با ژله تز ئین کردم.به این صورت که ژله توت فرنگی رو با 1/5 لیوان آب جوش مخلوط کردم وبعد از سرد شدن گذاشتم توی یخچال وقتی که کمی خودشو گرفت ومثل سفیده تخم مرغ حالت لختگی پیدا کرد از توی یخچال درآوردم.
توی فاصله ای که ژله کمی خودشوبگیره با ماسوره لبه های کیک رو شکوفه می زنیم ومی ذاریم یخچال تا خودشو بگیره.
وقتی که ژله به صورت سفیده تخم مرغ در اومد وکمی خودشو گرفت با قاشق روی سطح کیک می ریزیم ومی ذاریم توی یخچال تا خودشو بگیره.روی کیک رو هم با شکلات تخته ای شیرین که به روش بن ماری ذوب کردم وتوی پلاستیک ریختم وکمی سوراخ کردم ونوشتم.

روی این کیک رو هم با شکلات تخته ای ذوب شده تزئین کردم وبعد هم با خامه شکوفه زدم.

اینم برش خورده کیک...البته یادم رفت از کیک اولم بعد از برش خوردن عکس بگیرم.



موضوعات مرتبط: کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر, | 22:34 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.